Ford Musatng GT- 500 1967

7. dubna 2009 v 15:07 | Seba |  Auta Ford mustang
Mustanga k přepracoval Mustanga k uložení motoru Big block v roce 1967 a Carroll Shelby přepracoval Shelby Mustang. Kladl důraz více na image a vzhled než na celkový výkon. V tomto roce byl GT 350 nabízen s, nyní už dobře zavedeným, motorem Small block 289 cid poskytujícím 306 koní. Přibyl však model GT 500 s motorem.Big block 428 cid. Rok 1967 by také byl posledním rokem,kdy byly Shelby Mustangy vyráběny v letištním hangáru továrny společnosti Shelby-American v Los Angeles v Californii. Nájemní smlouva vypršela a bylo také těžké nalézt dodavatele sklolaminátových součástí. Californie byla najednou příliš daleko od Detroitu.Výroba se proto pro rok 1968 přemístila do montážní linky A.O. Smith ve městě Ionia,stát Michigan.

Shelby Mustang 1967 měl delší příďovou část kapoty s novou mřížkou chladiče, osazenou novým shelbyho emblémem stočené kobry, umístěným na levé části mřížky. Nová sedmipalcová dálková světla byla umístěna vedle sebe uprostřed mřížky. Ale díky tomu ,že v některých státech toto uložení bylo nelegální, byla světla později přemístěna do krajních částí mřížky. Kapota byla vybavena nasávací kapsou která přiváděla vzduch do sání, a tento průduch tvořil centrální ohyb kapoty. Mřížované otvory za nasávačem daly každému na vědomí že auto je vybaveno klimatizací. Boční nasávací kapsy byly tvarovány k odvodu vzduchu k brzdám. Boční nasávací otvory na zadním C sloupku sloužily k odvodu vzduchu z kabiny auta. Nápad k použití nasávacích kapes byl převzat z Fordova závodního modelu GT-40. Znak stočeného hada se objevil nad bočními pruhy na zadní části předního blatníku. Nápadné "Le Mans" pruhy přes kapotu byly opět na přání a objednat si je bylo možno u prodejce. Zádní světla byla převzata z modelu 1967 Cougar, a koncový spoiler byl začleněn do víka zavazadelníku. Záď Shelbyho byla zakončena vypouklým víkem nádrže se stočeným hadem a stejný emblém byl umístěn na pravém horním rohu spoileru.

Interiér obsahoval vybavení deluxe s novým otáčkoměrem, cejchovaným do 8000, a novým tachometrem končícím číslicí 140 MPH. Nastavovací bezpečnostní pásy byly součástí standardního vybavení, ale nyní zvýrazněny nefunkčním ramenním navijákem.Ramenní pás byl tedy uvolněný. Díky špatné opravitelnosti a vyššímu točivému momentu kterým GT-500 disponoval, byla automatická převodovka C-4 nahrazena vylepšeným masívním modelem C-6. Pro zesílení modelu GT-350 byl opět nabízen kompresor Paxton. Na začátku produkce byl nabízen prodejcům pro modely GT-500 motor 427 cui - jako speciální nabídka. Pro rok 1967 byla navržena zároveň nová,exklusivní celohliníková výpletová 15 palcová kola "Star-Mag" navržená firmou Kelsey-Hayes. Dále byla nabízena 15 palcová deseti paprsková hliníková kola. Shelby Mustang ročníku 1967 je často vyhledáván pro svou kombinaci elegance a výkonu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama